#Vnútrofiremná komunikácia podniku a jej vplyv na vzťah s verejnosťou (PR).

Vnútro-firemná

komunikácia

ako nástroj PR.

K jednému zo základných prvkov úspešného fungovania podniku patrí aj  jeho vnútro firemná komunikácia, s dopadom na vzťah s verejnosťou.
1. Celkovo firemná komunikácia predstavuje  vzájomné správanie sa vedúcich pracovníkov, zamestnancov, akcionárov, a osôb zainteresovaných do chodu podniku.

Komunikácia vo vnútornom prostredí podniku.

2. Vnútorná firemná komunikácia značí najčastejšie komunikáciu medzi zamestnancami a vedúcimi pracovníkmi. Mnohokrát je interná komunikácia  sprevádzaná korektným, alebo aj nekorektným správaním vedúcich pracovníkov k zamestnancom.  Vzťah príčiny a  následku v praxi funguje na výbornú a ten ovplyvňuje aj správanie sa zamestnancov ku manažmentu a zamestnancov voči sebe navzájom.

Dopady nesprávnej komunikácie

3. Pri vytváraní nesprávnej a #nezvládnutej_komunikácii_vedúcim_manažmentom voči zamestnancom,  vzniká:

  • zlá pracovná atmosféra,
  • nekorektné pracovné vzťahy, implementujúce sa do povedomia zamestnancov,
  • nesprávne pracovné  postoje,
  • nepriaznivá vzájomná pracovná  komunikácia.

4. Komplexná komunikácia vedúcich pracovníkov a zamestnancov  tvorí celkovú atmosféru a dojem,  ktorým sa firma prezentuje navonok ako PR komunikácia. Ak je táto korektná vo vnútro firemných vzťahoch, bude aj dojem smerom vonku korektný, pozitívny a úspešný.  Naopak ak je komunikácia vo vnútornom prostredí nevyhovujúca, pretransformuje sa atmosféra a dojem smerom k verejnosti na nepriaznivej úrovni.


5. Vonkajšie okolie firmy je veľmi vnímavé a skôr či neskôr odhalí spôsob, akým firma komunikuje vo vnútornom prostredí.
Na povrch vyjdú  kritické aspekty komunikácie-ak také sú, ktoré sa odohrávajú za stiahnutou oponou. Skúsení odborníci a profesionálny obchodníci postrehnú  nezdravú komunikáciu napr. z reči tela zamestnancov, ktorá  veľmi významne napovie ako sa pracovníci vo firme cítia.
Ak obchodní partneri zistia, že niečo nie je v podniku v poriadku, stávajú sa ostražitými aj pri uzatváraní spoločných obchodov. Ostražitosť partnerov voči podniku,  zákonite povedie ku zníženiu objemu predaja produktov.

6. Dopadom nesprávnej komunikácie vedúcich pracovníkov so zamestnancami súhrne povedané je:

  • vyvolanie  narušenej pracovnej atmosféry vo firme,
  • zníženie pracovného výkonu zamestnancov,
  • vysoká chorobnosť a migrácia zamestnancov.
  • potlačenie  lojality zamestnancov voči firme a jej cieľom,
  • ostražitosť obchodných partnerov,
  • zníženie objemu predaja.

7. Správna vnútro -firemná komunikácia medzi manažmentom a zamestnancami vytvorí:

  • pozitívne, zdravé pracovné prostredie
  •  zdravé profesionálne pracovné vzťahy
  • lojalitu zamestnancov k firme, jej stratégiám a víziám.Preto by mal byť manažment firmy vyškolený v komunikácii so zamestnancami a pôsobiť čo najviac profesionálne.Tento významný prvok sa prejaví v konečnom dôsledku v PR vzťahu podniku a verejnosti.

Dôležitosť jednotnej komplexnej PR  firemnej komunikácie

8. Najdôležitejším prvkom pre prezentáciu firmy smerom k verejnosti je  jednotná firemná komunikácia. Jednotnosť  je základom pre  vonkajší prejav firemnej identity a podáva základný ucelený obraz o firme.

9. Obraz firmy na verejnosti je  prezentovaný aktívnou komunikáciou firmy k verejnosti:

  •  jej správaním sa
  • postojmi na verejnosti,
  • reakciami na podnety médií,
  • reakciami na podnety verejnosti a pod.Účinnosť firemnej komunikácie sa dá priamo  zvýšiť nástrojmi PR  komunikácie a budovaním čo najlepšieho vzťahu s verejnosťou. Väčšinou túto oblasť majú na starosti PR hovorcovia, ak malé podniky PR hovorcu nemajú, vedia použiť spôsoby popísané v bezplatnom eBooku „10 trikov“ ako úspešne tvoriť pozitívne meno malého podniku.

10. Cieľom PR komunikácie firmy je plánované a riadené informovanie vybraných cieľových skupín, o:

  • svojich postojoch,
  • zámeroch,
  • produktoch,
  • službách,
  • krízovej situácii.

Budovanie pozitívnej povesti firmy, ako súčasť PR

11. Najdôležitejším cieľom public relations je  budovanie pozitívneho mena firmy prostredníctvom komunikácie s verejnosťou, a cieľavedomé budovanie vzťahov firmy, organizácie či inštitúcie so svojim okolím.
Účelom tohto vzťahu je dosiahnutie porozumenia, dobrých vzťahov, kladnej predstavy o firme, organizácii, jej produktoch a činnostiach. “

12. K ďalším kľúčovým cieľom PR malého podniku   patrí ovplyvňovanie a vyvolanie zmeny názorov, postojov a správania cieľovej skupiny na verejnosti. Na to akým spôsobom to dosiahnuť, existuje niekoľko nástrojov, ktoré sú popísané v eBooku: Ako úspešne tvoriť #pozitívne_meno_malého_podniku.

13. Dobré vzťahy s verejnosťou „public relations“ znamenajú obojsmerné fungovanie vzťahov medzi firmou,  inštitúciami a ich okolím,  firmou a jej dodávateľmi, odberateľmi, spotrebiteľmi, vládou, médiami, verejnou správou, finančnými inštitúciami, školskými a zdravotníckymi organizáciami, medzinárodnými inštitúciami.

Pravidelnosť, #dlhodobý_dialóg a automatizácia

14. Hlavným prínosom pri vytváraní a udržiavaní pozitívneho  imidžu podniku na verejnosti  je:

  • vytvorenie dlhodobého dialógu,
    so zámerom poznania názorov druhej strany,
  • získanie spätnej väzby,
  • cieľ sledovať porozumenie a konsenzus na oboch stranách.

15. Vplyvom rozširujúceho sa internetu vznikli možnosti pre lokálnych príjemcov vytvoriť proces globálneho významu s  možnosťou okamžitého masového vysielania, zdieľania informácií s dobrou kvalitou a automatizácia procesu.

16. Internet prebral niektoré funkcie televízie, rozhlasu a tlače. Výhodou internetovej komunikácie je jej:

  • merateľnosť,
  • presnosť,
  • presné zacielenie,
  • personalizácia,
  • interaktivita
  • využiteľnosť multimediálneho obsahu.

Náklady pri meraní účinnosti internetovej komunikácie pri budovaní PR

17.  Nakoľko je meranie účinnosti PR vzťahu podniku a verejnosti jednoduché, vytvára meranie aj pre malý podnik relatívne nízke náklady.

18. Ďalším dôvodom na využívanie internetovej komunikácie je fakt, že internet je všade prítomný. Rýchlosť spojenia je nezávislá na mieste, kde sa komunikujúci nachádza, pričom je možné osloviť veľké množstvo potenciálnych, ale aj už existujúcich zákazníkov.

19. #Public_relation  zmenilo  svoj obsah v úzkom prepojení s vývojom internetu. V súčasnosti sa javí pre malé podniky veľmi efektívne vytvárať PR obsah  na svojich webových stránkach, na ktorých návštevníci nájdu potrebné informácie.

Komentáre
  1. Nice post. I was checking continuously this blog and I am impressed!
    Very helpful information specially the last part 🙂 I care for such info much. I was looking for this certain information for a long time.
    Thank you and best of luck.

  2. Anna Imrichova píše:

    I’m glad that I helped you and that you got new information 🙂

  3. An interesting discussion is definitely worth comment. I believe that you ought to write more on this topic, it may not be a taboo matter but usually people dont speak about such subjects. To the next! Cheers!!

  4. Anna Imrichova píše:

    An interesting discussion is definitely worth comment. I believe that you ought to write more on this topic, it may not be a taboo matter but usually people don’t speak about such subjects. To the next! Cheers!!

    Yes, thanks for your comment. I am preparing other topics. What would you be interested in, what would you like to exchange experiences about?

  5. The very next time I read a blog, Hopefully it doesnt disappoint me just as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read through, however I genuinely believed you would have something useful to say. All I hear is a bunch of crying about something you can fix if you werent too busy seeking attention.

  6. I couldn’t refrain from commenting. Very well written!

  7. Hi! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good
    success. If you know of any please share. Many thanks!

  8. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts.
    After all I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

  9. twicsy review píše:

    Have you ever thought about adding a little
    bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and
    everything. But think about if you added some
    great images or videos to give your posts more, „pop“!
    Your content is excellent but with images and videos, this blog could undeniably be one of the greatest in its niche.
    Excellent blog!

  10. I am no longer certain where you’re getting your info,
    however great topic. I needs to spend a while learning much more or understanding more.
    Thank you for magnificent info I used to be searching for
    this info for my mission.

  11. Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment didn’t show up. Grrrr…
    well I’m not writing all that over again. Regardless,
    just wanted to say great blog!

  12. What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I have found It positively
    helpful and it has helped me out loads. I am
    hoping to give a contribution & help different users
    like its aided me. Great job.

  13. Very energetic post, I loved that a lot. Will
    there be a part 2?

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *