K jednému zo základných prvkov úspešného fungovania podniku patrí aj jeho vnútro firemná komunikácia, s dopadom na vzťah s verejnosťou.
1. Celkovo firemná komunikácia predstavuje vzájomné správanie sa vedúcich pracovníkov, zamestnancov, akcionárov, a osôb zainteresovaných do chodu podniku.
2. Vnútorná firemná komunikácia značí najčastejšie komunikáciu medzi zamestnancami a vedúcimi pracovníkmi. Mnohokrát je interná komunikácia sprevádzaná korektným, alebo aj nekorektným správaním vedúcich pracovníkov k zamestnancom. Vzťah príčiny a následku v praxi funguje na výbornú a ten ovplyvňuje aj správanie sa zamestnancov ku manažmentu a zamestnancov voči sebe navzájom.
3. Pri vytváraní nesprávnej a nezvládnutej komunikácii vedúcim manažmentom voči zamestnancom, vzniká:
4. Komplexná komunikácia vedúcich pracovníkov a zamestnancov tvorí celkovú atmosféru a dojem, ktorým sa firma prezentuje navonok ako PR komunikácia. Ak je táto korektná vo vnútro firemných vzťahoch, bude aj dojem smerom vonku korektný, pozitívny a úspešný. Naopak ak je komunikácia vo vnútornom prostredí nevyhovujúca, pretransformuje sa atmosféra a dojem smerom k verejnosti na nepriaznivej úrovni.
5. Vonkajšie okolie firmy je veľmi vnímavé a skôr či neskôr odhalí spôsob, akým firma komunikuje vo vnútornom prostredí.
Na povrch vyjdú kritické aspekty komunikácie-ak také sú, ktoré sa odohrávajú za stiahnutou oponou. Skúsení odborníci a profesionálny obchodníci postrehnú nezdravú komunikáciu napr. z reči tela zamestnancov, ktorá veľmi významne napovie ako sa pracovníci vo firme cítia.
Ak obchodní partneri zistia, že niečo nie je v podniku v poriadku, stávajú sa ostražitými aj pri uzatváraní spoločných obchodov. Ostražitosť partnerov voči podniku, zákonite povedie ku zníženiu objemu predaja produktov.
6. Dopadom nesprávnej komunikácie vedúcich pracovníkov so zamestnancami súhrne povedané je:
7. Správna vnútro -firemná komunikácia medzi manažmentom a zamestnancami vytvorí:
8. Najdôležitejším prvkom pre prezentáciu firmy smerom k verejnosti je jednotná firemná komunikácia. Jednotnosť je základom pre vonkajší prejav firemnej identity a podáva základný ucelený obraz o firme.
9. Obraz firmy na verejnosti je prezentovaný aktívnou komunikáciou firmy k verejnosti:
10. Cieľom PR komunikácie firmy je plánované a riadené informovanie vybraných cieľových skupín, o:
11. Najdôležitejším cieľom public relations je budovanie pozitívneho mena firmy prostredníctvom komunikácie s verejnosťou, a cieľavedomé budovanie vzťahov firmy, organizácie či inštitúcie so svojim okolím.
Účelom tohto vzťahu je dosiahnutie porozumenia, dobrých vzťahov, kladnej predstavy o firme, organizácii, jej produktoch a činnostiach. “
12. K ďalším kľúčovým cieľom PR malého podniku patrí ovplyvňovanie a vyvolanie zmeny názorov, postojov a správania cieľovej skupiny na verejnosti. Na to akým spôsobom to dosiahnuť, existuje niekoľko nástrojov, ktoré sú popísané v eBooku: Ako úspešne tvoriť pozitívne meno malého podniku.
13. Dobré vzťahy s verejnosťou „public relations“ znamenajú obojsmerné fungovanie vzťahov medzi firmou, inštitúciami a ich okolím, firmou a jej dodávateľmi, odberateľmi, spotrebiteľmi, vládou, médiami, verejnou správou, finančnými inštitúciami, školskými a zdravotníckymi organizáciami, medzinárodnými inštitúciami.
14. Hlavným prínosom pri vytváraní a udržiavaní pozitívneho imidžu podniku na verejnosti je:
15. Vplyvom rozširujúceho sa internetu vznikli možnosti pre lokálnych príjemcov vytvoriť proces globálneho významu s možnosťou okamžitého masového vysielania, zdieľania informácií s dobrou kvalitou a automatizácia procesu.
16. Internet prebral niektoré funkcie televízie, rozhlasu a tlače. Výhodou internetovej komunikácie je jej:
17. Nakoľko je meranie účinnosti PR vzťahu podniku a verejnosti jednoduché, vytvára meranie aj pre malý podnik relatívne nízke náklady.
18. Ďalším dôvodom na využívanie internetovej komunikácie je fakt, že internet je všade prítomný. Rýchlosť spojenia je nezávislá na mieste, kde sa komunikujúci nachádza, pričom je možné osloviť veľké množstvo potenciálnych, ale aj už existujúcich zákazníkov.
19. Public relation zmenilo svoj obsah v úzkom prepojení s vývojom internetu. V súčasnosti sa javí pre malé podniky veľmi efektívne vytvárať PR obsah na svojich webových stránkach, na ktorých návštevníci nájdu potrebné informácie.